Влияе ли върху растежа непълноценното и неправилно хранене?

0
177

Недостигът на здравословна, пълноценна и добре приготвена храна със сигурност оказва влияние (при това негативно) върху нормалното развитие и растеж на новороденото и малко дете. С други думи, ако се храните некачествено е много вероятно детето ви да има забавен растеж.

Недохранването на плода, който се развива по време на бременността е гаранция за раждането на бебе с ниско тегло, което е малко на ръст. Това обаче не е единственият проблем. Такива деца имат отслабена имунна защита и съответно са по-болнави, често боледуват от различни простудни заболявания, а колкото повече растат се появяват и други здравословни проблеми като нарушения на сърдечно-съдовата система, например. Освен това при тях има значително по-голяма опасност от развиване на диабет.

Нека обобщим нагледно какви рискове крие непълноценното и неправилно хранене:

  • Ниско тегло
  • Слаба имунна система
  • Раждане на бебе с малък ръст
  • Риск от развитие на диабет за напред
  • Възможност от бъдещи проблеми със сърдечно-съдовата система

Всяка майка иска най-доброто за своето бебе. Ето защо трябва да знаете, че грижейки се за себе си и храната, която приемате по време на бременността, вие всъщност се грижите за вашето съкровище.

Какво трябва да консумирам, за да родя здраво, нормално развиващо се и наддаващо килограми бебе?

  • Цинк – Най-много от него можете да намерите в червените меса (агнешко, телешко, черен дроб). От храните с растителен произход, такива с високо съдържание на цинк са горчицата, мак и сусам. От бобовите растения можете да консумирате бадеми, тиквени семки и ядки.
  • Калий – Съдържа се в различните видове боб, спанак, сушени кайсии, в печената тиква и тиквичките, киселото мляко, различните видове риба, а от плодовете при бананите.
  • Фосфор – Най-големи количества от него има в сьомгата, мидите, соевите храни и свинското, говеждо и телешко филе.
  • Желязо – Можете да си го набавите от черния дроб, стридите, сушените домати и сушените билки.

Също така трябва да приемате достатъчно количество:

  • Мазнини
  • Витамини
  • Белтъчини
  • Въглехидрати
  • Минерални соли

Нека разгледаме и ситуацията, в която някое от горе изброените, така нужни на малкия организъм съставки, за пълноценното му развитие липсва.

Липса на белтъчини в хранителното меню на бременната
Защо са толкова важни
?

Необходимо е да поемате достатъчно от тях, защото от тях зависи растежът на вашето бебе. В по-голямо количество от тях можете да си набавите от млечните продукти (като сирене и кашкавал), млякото и месните продукти. растежа непълноценното и неправилно хранене причини

Ако не приемате достатъчно богатата на белтъчини храна, вашето бебе изостава на тегло, а малко по-късно това забавяне се случва и при растежа на височина. Ако не доставяте на организма си необходимото му количество белтъчини, вероятността да родите хилаво и болнаво дете се увеличава. При по-тежки случаи, липсата на белтъци води и до анемия.

Не достатъчен прием на витамини и минерали
До какво ще доведе това?

Апетитът бива понижен, а с това и имунната защита. Тя е намалена, а организмът на бебето е напълно податлив на всякакви вирусни атаки.

В заключение ще ви посъветваме да се храните разнообразно, здравословно и пълноценно!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР