Доколко важна е храната през бременността и как влияе тя върху растежа на плода?

0
185

Храната е горивото на нашия организъм. Не само по време на бременност, но и през целия ни живот тя го захранва с енергия и сили. Храната е изключително важна, а когато жената е бременна, тя е още по-жизнено важна, защото благодарение на нея се развива и бъдещият организъм, който живее у всяка бъдеща родилка.

Ако се консумирате пълноценна храна, нормалното развитие на плода е подсигурено. Любопитен факт е, че когато жената носи в утробата си дете има нужда от триста допълнителни килокалории за 24 часа. Това обаче се променя, ако имаме наличие на поднормено тегло за бъдещата родилка или нейната възраст е под 18 годишна възраст. Тогава килокалориите, които са необходими в едно денонощие са повече, в сравнение с тези при жените с нормално тегло и намиращи се в детеродна възраст. Приемът трябва да е над 500 килокалории за 24 часа.

При всички условия бременната трябва да си набавя разнообразна храна, която е богата на белтъчини, въглехидрати, витамини, мазнини, минерали, течности, целулоза и други жизнено важни за правилното развитие на плода хранителни продукти и вещества. За целта е нужно да се изготви меню, в което да е упоменато какво, кога и по колко да приема, защото както е важно да не гладува, така е добре и да не прекалява. Ключовата дума е баланс. бременността и как влияе тя върху

Решихме да ви представим кои са 5-те основни групи от хранителни продукти, които трябва да приемате по време на бременността си. Да започваме!

  • Група №1: Жито, житни растения, макарони, овесени ядки, ориз, тестени изделия
  • Група №2: Плодове и зеленчуци
  • Група №3: Боб, домашни птици, месо, орехи, риба, яйца
  • Група №4: Мляко и млечни продукти
  • Група №5: Мазнини и сладки

Ще разгледаме подробно всяка от тези групи.

Група №1 – В тази група попадат въглехидратите, растителни белтъчини и целулозата. От своя страна, житните растения съдържат витамини, които са изключително важни за бъдещото бебе. От микроелементите тук попадат желязото и цинкът. Имайте предвид, че във всекидневното ви меню препоръчителният брой порции, в които трябва да присъстват представители от тази група са минимум 6 до 11 порции. Постарайте се да включите разнообразни продукти.

Група №2 – Това е групата, която е основен източник на витамини, микроелементи, органични киселини и фибри. Изключително важно е да имате прием на не по-малко от четири от представителите на група номер 2 всеки ден. Хубавото е, че можете да ги променяте и да хапвате, когато ви се прииска. Друг плюс е, че вашият вкус, колкото и взискателен да е той, има право на голям избор.

Група №3 – Основните източници на белтъчини са включени именно в група номер три. В ежедневното си меню е добре да включите не по-мъничко от 3 порции храни от тази категория.

Група №4 – Целта е да постъпва достатъчно калций, така важен за нормалното формиране на костната система на бебето. Всеки ден е нужно да пиете по 4 чаши мляко, за да си набавяте необходимото количество калций.

Група №5 – Тук се намират продуктите, които са главен източник на въглехидрати, наситени и ненаситни масти киселини и минерални соли.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР