Достатъчно вода ли пием?

0
176

Водата ни е необходима, за да поддържаме телесната си температура и да не прегряваме

 

Освен това, водата е от особено значение за нормалното функциониране на бъбреците и за изчистването на токсините от организма. Когато не си набавяме достатъчно вода, тялото и мозъкът ни страдат. Вижте 5-те неща, които сигнализират за обезводняване:

  1. Замаяност – Имате ли проблем с концентрацията? Липсата на вода възпрепятства работата на паметта и умението за съсредоточаване. И това e само черешката на тортата, други изследвания свързват обезводняването с поява на повишена тревожност и умора (при мъжете) и замаяност, объркване, раздразнителност и трудност за завършване на задачи (при жените). Експертите предупреждават, че нарушавайки нормалните функции на мозъка, дехидратирането може да доведе до шофьорски грешки и инциденти, равносилни на тези, причинени от употребата на алкохол.
  2. Констипация – Докато повечето от симптомите, са причинени от леко обезводняване и могат да се неутрализират с 1-2 чаши вода, то запекът е белег на хроничен недостиг на течности. За да работят правилно, червата се нуждаят от вода, а нейната недостатъчност пречи на бързото и лесно изхвърляне на изпражненията от организма. Слабият прием на течности увеличава с 30% риска при жените от констипация. Увеличаването на количеството вода, която пиете дневно, е добро решение на проблема.
  3. Спазми – Джогинг в жегата е идеална рецепта за обилно изпотяване. Но ако не замествате изгубената от организма течност, рискувате да получите топлинни спазми или гърчове. Това не само ще попречи на двигателните ви умения и спортните постижения, но може да почувствате и неприятни симптоми като студена кожа, слабост и виене на свят. За да избегнете подобна вероятност, свикнете да пиете 1-2 чаши вода непосредствено преди тренировка или усилена физическа дейност в горещите дни. В летните месеци, по време на по-засилена двигателна активност, пийте вода поне веднъж на 20 мин.пием вода
  4. Проблеми с уринирането – Ако не поемате достатъчно течности, бъбреците ви няма да могат да произвеждат много урина. Ако сте обезводнени, урината ви не само ще е в по-малки от обичайните количества, но и ще е с по-тъмен цвят и необичайна миризма. Освен това самото уриниране може да е по-трудно и дори леко дразнещо.
  5. Главоболие – Дори и леката дехидратация може да причини упорита болка в главата. Не е ясно точното медицинско обяснение на това, но се предполага, че е заради намалялото количество течности в гръбначния и главния мозък. Има и изследване от 2010 година, според което обезводняването действа като катализатор на неприятните симптоми на хората, страдащи от мигрена. И обратното: изпиването на две чаши вода в повечето случаи намалява болката в главата

ВАШИЯТ КОМЕНТАР