Как да поддържаме добро тяло?

0
166

Забраните и ограниченията са едни от основните пречки за успешна диета. Когато започваме някакъв хранителен режим, който налага да се откажем от любимите си неща, мозъкът ни обикновено започва да играе номера и ефектът е измамното усещане за глад. Ако например прочетем „без шоколад“, през една огромна част от времето ще се сещаме за онези малки вкусни парченца, топящи се в устата ни. И за да сме честни, почти сигурно е, че ще съгрешим. Митове като „Само този път“, „От понеделник спирам“ и т. н. , и т. н.

 

Всеки човек, който е поставял организма си под огромното напрежение наречено диета поне веднъж, може да потвърди това. Малцина са онези, чиято воля се е оказала по-силна от изкушенията. А в основата на всичко това стоят митовете, които отдавна са разбити, но въпреки това продължават да витаят. И все пак – как е възможно да се пълнее от алкохола, когато има диети, в които той е ключова съставка? Същото важи и за шоколада, захарта, пържените картофки, мазното месо и… тестените храни. Значителна част от хранителните режими изключват именно тези иначе толкова вкусни неща. Но те не са нито вредни, нито калорични. Нужно е само да знаете как да ги консумирате, с какво да ги комбинирате и не на последно място – правилното разпределение на количествата.

поддържане на добро тяло

Всяка диета има своите изисквания за постигане на максимален резултат. Истината обаче е, че златните правила важат за всеки хранителен режим и ако ги спазвате, можете сами да си измисляте менюто. Водата е една от задължителните съставки не само за отслабване, a и за поддържане на постигнатата форма. Приемането на много вода е много добре, защото е научно доказано, че това потиска апетита и отлага приема на храна. Но тук ключовата дума наистина е вода, а не просто течности, тъй като това е единствената напитка без мазнини, без въглехидрати, без захар. Тя е катализатор на множество ензимни реакции, също и тези, които участват в храносмилането – абсорбция, транспорт и метаболизъм. Успех!

 

Втората тайна за перфектната фигура е в разделното хранене. И точно на този принцип се основава макаронената диета. По време на нея не смесвайте в едно хранене яйца и сирене, месо и мляко или тестено и сладко. Всъщност месните храни са ограничени в менюто, но не са забранени. Същото важи и за любимите ви продукти. Това, че не са включени в основата на режима или отсъстват от предложенията, не означава, че не може да ги добавите. Важното обаче е по кое време. Най-подходящо е да хапнете нещо „забранено“ след втората или следобедната закуска. И като заговорихме за разпределение на порциите – друго златно правило в диетите е никаква храна след 20 ч. Това наистина е от огромно значение, защото е провокирано изцяло от начина, по който човешкият организъм е устроен и функционира.

 

Друга стъпка към успеха е в захранването. Само то може да ни спаси от прословутия и ужасен йо-йо ефект. За да не захвърляте всички положени усилия на вятъра, трябва бавно и умерено да преминете от диетичния към нормалния си хранителен режим.

 

Последно, също толкова важно изискване е да направите консултация с лекар и диетолог. Прибягвайте до това правило може да ви спести много проблеми, тъй като не всяка диета е предназначена за всички ни и често в желанието си да отслабнем всъщност си вредим.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР