Мога ли да се предпазя от епизиотомия и разкъсвания по време на раждането?

0
181

Тя представлява разрез между влагалището и ануса. Понякога не може да се избегне и се налага, тъй като чрез тази интервенция се разширява изходът на влагалището и по този начин се облекчава тазовото дъно. И все пак нито една бъдеща майка не би искала да премине през това или да получи каквито и да било други разкъсвания по време на раждането.
Възможностите за предпазване са много. Не си мислете, че нищо не зависи от вас. Тъкмо обратното. Всичко е във вашите ръце. Проблемът е, че доста голям процент от жените отиват неинформирани да раждат. Всъщност ако искате да се предпазите, нещата, които следва да направите са не само по време на самото раждане, но и преди него. Ако се подготвите добре, рискът от разкъсвания значително намалява.
Какви са начините да се предпазя от епизиотомия и разкъсвания по време на раждането?
Подготовка
 Грижи по време на раждането
Два са основните етапа, в които вие имате какво да направите, за да си помогнете максимално много и да предотвратите рисковете от разкъсвания.
Подготовка – Всичко е във вашите ръце. По време на бременността следете за следните неща:
Храната, която приемате – Изключително важен е адекватният прием на витамин Е, омега три и шест мастни киселини и поемането на протеини. За да си осигурите достатъчно от витамин Е, препоръчваме ви да приемате бадеми, орехи, пшеничен зародиш и слънчогледови семки. Също така консумирайте повече хранителни продукти, богати на така полезният за организма витамин С (такива са жълтите е зеленолистни зеленчуци). От лененото и рибено масло, ядките и семената, сьомгата пък можете да си набавите необходимите масти киселини.
Напитките, които пиете – Приемът на около два литра на ден е силно препоръчителен.
Упражненията – Такива са тези на Кегел и също тези за тазовото дъно. Те поддържат тъканите, които участват най-активно в процеса на раждане, еластични. Често и редовно свивайте и отпускайте мускулите на перинеума. Добре е с всеки изминал ден бройката им да се увеличава. Хубавото е, че можете да ги правите без да се забелязва навсякъде и по всяко време.
Йога за бременни жени – Тя ще ви научи как да успеете да отпочивате духом и телом, ще ви запознае с конкретни и специфични упражнения, които служат за разтягане и оказват перфектно влияние върху конкретни мускулни групи.
Грижа по време на раждането – Ето, че най-ценният момент е настъпил. Мислите си, че всичко е в ръцете на екипа, който ще извършва раждането, но всъщност вие сте тази, която може да спомогне, при това много.
Дишане – Отворете максимално гърлото си и дишайте дълбоко.
Поза – Легналата на лява страна поза, както и клекналата са добър вариант.
Визуализиране и нагласа – Много е важно да се чувствате отпуснати. Да, болката я има, но ако се съсредоточите върху нея или се подадете на паниката и страха, няма да си помогнете особено. Ето защо е добре да мислите за неща, които ви карате да се чувствате комфортно.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР