Тичайте на воля, не бъдете роби на митовете

0
234

Хайде да сложим край на ширещите се погрешни твърдения за джогинга и да не се

оправдаваме повече с тях, а да се отдадем смело и без предразсъдъци на това прекрасно за здравето спортно занимание! Ето и четирите най-чести мита за тичането:

 

Вреди на бюста

Разбира се, гърдите се поклащат при движението, което се провокира от бягането, и колкото по-голям е размерът им, толкова повече ни натежават и толкова по-силно усещаме движението им наляво-надясно и нагоре-надолу. Но само това!

 

Нито едно научно изследване до момента не е потвърдило, че джогингът води до отпускане на бюста или до появата на стрии. Напротив, бягането допринася за по-красивия и стегнат вид на гърдите, защото специфичното движение на ръцете при бягане

активира големия гръден мускул, който поддържа гърдите.

 

Добре е обаче, когато тичате, да носите сутиен за спорт, който осигурява по-добра поддръжка на гърдите и равномерно разпределение на натоварването в областта на раменете.

 

Износва ставите

Само коленете се натоварват при тичане и ако нямате свръхтегло, травми в долните

крайници или някаква физическа аномалия, ставите не страдат от това. Напротив, бягането допринася да поддържате текстурата на хрущяла, като го „смазвате“ и като развивате мускулите, които обгръщат ставите, а също така помага и да балансирате

натиска, който се оказва върху тях. Важно е обаче, преди да започнете да тичате, да загреете – винаги правете упражнения за разтягане. Не се втурвайте да спринтирате рязко!

 

Извайва само краката

Естествено, че бягането тонизира краката и дупето, но то стяга и ръцете, които също се движат при този спорт, поддържа гърба и активира коремните мускули – те също участват активно при джогинг. Колкото по-неравен е теренът – с изкачвания и спускания, толкова повече мускулите на тялото работят.

 

Бягането помага да се отслабне цялостно, да се изваят краката, да се стегнат дупето и ръцете, да се постигне изправена и красива стойка.

 

Причинява болки в гърба

Не! Бягането укрепва всички мускули, които поддържат гръбначния стълб, и подобрява васкуларизацията в областта на гръбначните дискове. Като активира дълбоките мускули, позволява да се подобри позата. Ако нямате някаква специфична патология или болки,

които изискват лекарски преглед (ишиас, лумбаго), нахлузвайте маратонките и се втурвайте да тичате!

 

Ако сте начинаещ бегач

В началото редувайте ходене и тичане. Ходете бързо 5 минути, после тичайте 5 минути, пак ходете 5 минути и така В продължение на 30 минути. С течение на времето ходете по-малко и тичайте повече. Постепенно увеличавайте и продължителността на общото тичане. Първо 30 минути, после можете да опитате и час. При бягане два-три пъти седмично, трябва да изчакате да минат два месеца преди да си позволите джогинг от цял час.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР